FAQ - Vanliga frågor


Här hittar du en lista där vi har samlat de mest ställda frågorna. Klicka på den relevanta frågan för att se svaret. Om din fråga inte blir besvarad, vänligen Kontakta Oss.
Q. Vad gör jag om en produkt jag beställt inte är lämplig eller vad jag förväntat mig?
Q. Hur vet jag om en produkt inte ´finns på lager?
Q. Hur snabbt kan jag få min beställning?
Q. Behöver jag signera för paketet vid leveransen?
Q. Vad händer om jag inte är hemma vid leveranstillfället?
Q. Är era priser inklusive moms?
Q. Kan jag själv hämta min beställning hos Baker Ross?
Q. Hur vet jag att min beställning gått igenom korrekt när jag handlar online?
Q. Vad gör jag om jag upplever problem med hemsidan?
Q. Hur spårar jag min beställning som jag just genomfört?
Q. Kan jag göra ändringar i min beställning efter att den är genomförd?

Q. Vad gör jag om en produkt jag beställt inte är lämplig eller vad jag hade förväntat mig?
A. Då ska du bara returnera varan till oss inom 28 dagar och så återbetalar vi dig för produktens värde eller byter ut den för dig. Produkter ska vara i sin originalförpackning och i rimligt skick. Vänligen bifoga returformuläret som skickades med i din beställning och uppge varför du väljer att returnera produkten samt om du vill få dina pengar återbetalda eller produkten utbytt. Om du vill byta varan, vänligen uppge den nya varans artikelnummer. Vi rekommenderar att du väljer ett spårningsbart fraktalternativ när du returnerar, ifall produkten skulle försvinna i frakten. Om du inte hittar ditt returformulär, vänligen lägg produkten i ett brev med ditt kundnummer, så att vi genomföra återbetalningen/bytet eller kontakta dig om vi har några frågor eller problem.

Q. Hur vet jag om en produkt inte är på lager?
A. Ett meddelande kommer då att visas på produktens detaljsida som säger att produkten är slut på lager. När det är möjligt kommer vi också skriva ut ett datum för förväntad påfyllning av produkten.

Q. Hur snabbt kan jag få min beställning?
A. Vi hänvisar dig till vår sida för Leveransinformation.

Q. Behöver jag signera för paketet vid leveransen?
A. Ja. Posten kommer inte att lämna paketet om det inte signeras, detta för din och vår säkerhet. Vänligen observera att du ska uppge din adress där du befinner dig DAGTID som leveransadress, då paket levereras vardagar mellan kl. 08.00-19.00.

Q. Vad händer om jag inte är hemma vid leveranstillfället?
A. Posten gör ett leveransförsök till adressen du angett och om det inte lyckas så kommer paketet föras till närmsta upphämtningsställe. När butiken/posten fått paketet så skickar de ut en ankomstavi till kunden med det svenska kollinumret samt information om var, och hur du kan hämta det. Du kan alltid spåra din beställning genom att logga in på postens och DHLs båda hemsidor och uppge det spårningsnummer som bifogats i ditt paket

Q. Är era priser inklusive moms?
A. Ja, alla våra priser är inklusive moms.

Q. Kan jag själv hämta bin beställning hos Baker Ross? 
A. Nej tyvärr inte. Vi skickar alla våra paket från vårt lager i England.

Q. Hur vet jag att min beställning gått igenom korrekt när jag handlar online?
A. Du kommer att motta en bekräftelse per e-mail med ditt ordernummer inom 24 timmar efter genomförd beställning. Om du inte mottagit din orderbekräftelse från oss och behöver en försäkran om att den gått igenom ber vi dig kontakta vår kundservice, antingen på telefonnummer 08-408 396 10 eller via e-mail: service@bakerross.se så kommer vi bekräfta din orderstatus och hjälpa dig vidare.

Q. Vad gör jag om jag upplever problem med hemsidan?
A. Om du har några problem med hemsidan som du vill att vi ska uppmärksamma ska du kontakta vår kundservice omedelbart via e-mail: service@bakerross.se, där du uppger vad problemet är och vart på hemsidan det uppstår. Vi kommer undersöka problemet så snart som möjligt och återkomma till dig.

Q. Hur spårar jag min beställning som jag just genomfört? 
A. Du kan behöva besöka både Postnord och DHLs hemsidor för spårning. Ange bara det spårningsnummer som skickades med din beställning på båda hemsidor. Om du skapade ett konto hos oss när du handlade, kan du bara logga in på Mitt konto där du hittar dina orderdetaljer och en länk till postens hemsida. Du kommer också få ett mail när paketet skickas från vårt lager med spårningsnummer ock länk till postens hemsida.

Q. Kan jag göra ändringar i min beställning efter att den är genomförd? 
A. Du måste kontakta vår kundservice inom 2 timmar efter du genomfört ditt köp antingen på telefonnummer 08-408 396 10 eller via e-mail: service@bakerross.se. Ändringar bör kunna genomföras så länge paketet inte skickats.